Γίνε η γεμάτη ενέργεια μαμά που πάντα ονειρευόσουν!

Νιώθεις τις δυνάμεις σου να σε εγκαταλείπουν; Δώσε τέλος στην κόπωση και τόνωσε τον οργανισμό σου. Πώς; Η απάντηση κρύβεται μόνο ένα «κλικ» μακριά! Είναι στο χέρι σου!

Δεν ανήκεις στις νέες μαμάδες όποτε έχεις την απαιτούμενη εμπειρία αλλά συγχρόνως και συσσωρευμένη κούραση. Το πιτσιρίκι ή τα πιτσιρίκια σου καταλαβαίνουν τι τους λες, βέβαια υπάρχουν μέρες που δεν αντέχεις να ακούς τα παραπόνα και την γκρίνια τους. Είτε δουλεύεις, είτε όχι στις καθημερινό σου πρόγραμμα προστίθενται οι σχολικές και εξωσχολικές υποχρεώσεις των μικρών σου. Η μέρα σου δεν χωράει στις 24ώρες αλλά παρόλα αυτά καλείσαι να είσαι τέλεια μαμά, σύζυγος και εργαζόμενη. Όλα αυτά φαντάζουν να είναι βγαλμένα από σενάριο κωμικής σειράς με μια μαμά να είναι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Η λύση δεν είναι ανέφικτη και το μυστικό βρίσκεται στο σωστό προγραμματισμό, ώστε να μην τελειώνει η μέρα σου βρίσκοντάς σε εξουθενωμένη. Και επειδή η συσσωρευμένη κούραση δεν είναι μόνο σωματική αλλά και ψυχική, καλό θα ήταν να θυμάσαι ότι εκτός από μαμά είσαι και γυναίκα και έχεις προσωπικές ανάγκες. Γι’ αυτό λοιπόν:

1. Βρες μια δραστηριότητα, κατά προτίμηση αθλητική, παράλληλα με αυτές των παιδιών. Είμαι σίγουρη ότι η πρώτη σου σκέψη είναι το «πότε». Σου έχω τη λύση. Όταν τρέχεις πανικόβλητη να αφήσεις το μικρό σου σε κάποια εξωσχολική δραστηριότητα, στο μεσοδιάστημα μπορείς να κανείς μαθήματα pilates ή yoga. Αποδεδειγμένα η συγκεκριμένη άσκηση τονώνει το ανοσοποιητικό και χαλαρώνει το νευρικό σύστημα. Αν δεν είσαι αθλητικός τύπος μπορείς να αφιερώσεις μια ώρα σε κάτι που πραγματικά θα σε ευχαριστήσει, όπως σεμινάρια μαγειρικής, μακιγιάζ, αγγειοπλαστική, δημιουργία κοσμημάτων ή και σε μαθήματα μιας ξένης γλώσσας.

2. Κάνε socializing με άλλες μαμάδες και κανονίστε δημιουργικές εξόδους μαζί με τα παιδιά. Θα έχεις τη συντροφιά και άλλων ενηλίκων, ενώ τα παιδιά σου θα πάψουν να είναι κρεμασμένα από πάνω σου, με αποτέλεσμα να ευχαριστηθείς και εσύ τη βόλτα σου. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την καλοκαιρία και να πάτε για πικ-νικ, σε κάποιο πάρκο. Επίσης μια επίσκεψη σε ένα μουσείο, μια θεατρική παράσταση ή και ένα κινηματογραφικό έργο αποτελούν καλές επιλογές διασκέδασης που θα εκτονώσουν την ένταση μικρών και μεγάλων.

3. Βάλε και τον μπαμπά στο παιχνίδι. Δεν χρειάζεται να τρέχεις μόνο εσύ πίσω από τα παιδιά και ο σύζυγος να είναι ο δευτεραγωνιστής. Μοιράστε τις δραστηριότητες αλλά και όλα όσα αφορούν το μεγάλωμα τους. Για παράδειγμα μπορεί ο ένας να τα διαβάζει και ο άλλος να πάει να τα πάρει από τα αγγλικά.

4. Ενίσχυσε την διατροφή σου. Μια πολυάσχολη μαμά πρέπει να τρέφεται σωστά και να μη χάνει γεύματα μέσα στην ημέρα. Να ενυδατώνεται σωστά, πίνοντας πάνω από 1 1/5 λίτρο νερό την ημέρα. Μπορείς επίσης για ένα μικρό χρονικό διάστημα να χρησιμοποιήσεις ένα συμπλήρωμα διατροφής για να ενισχύσεις τον οργανισμό σου.

5. Αν δεν δουλεύεις, μην τριγυρνάς όλη μέρα με τις πιτζάμες σου. Περιποιήσου τον εαυτό σου όπως αν θα δούλευες. Αυτό θα τονώσει την ψυχολογία σου και επίσης θα αποτελείς καλό παράδειγμα για τα μικρά σου, που θα βλέπουν μια μαμά όμορφη και δραστήρια.

Και μην ξεχνάς…
Η συνεχής κούραση μπορεί να μην είναι τόσο αθώα αλλά σύμπτωμα κάποιας πάθησης οπότε αν τα συμπτώματα επιμένουν καλό είναι να επισκεφτείς το γιατρό σου. Κάποιες ασθένειες που σχετίζονται με την κούραση μπορεί να είναι:
• Αναιμία
• Σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο
• Υποθυρεοειδισμός /Ηashimoto
• Μόλυνση των γεννητικών οργάνων (π.χ. ουρολοίμωξη)

Leave a Reply