Δυσκοιλιότητα: Συμβαίνει συχνά!

Πώς θα καταπολεμήσετε τη δυσκοιλιότητα, που τώρα σας ταλαιπωρεί περισσότερο από ποτέ.

Λιγότερες στην αρχή της εγκυμοσύνης και περισσότερες από τον 7ο μήνα και μετά, όλες σχεδόν οι μέλλουσες μαμάδες παραπονιούνται, κάποια στιγμή στη διάρκεια της εννεάμηνης προσμονής, για τις σπάνιες επισκέψεις τους στην τουαλέτα! Επειδή το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας μπορεί να χτυπήσει και τη δική σας πόρτα, τώρα που είστε έγκυος, μάθετε τα πάντα γύρω από αυτή καθώς και τι βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου σας.

 

Το μυστήριο εξιχνιάζεται…

Όπως είπαμε, η δυσκοιλιότητα αφορά τις περισσότερες γυναίκες που κυοφορούν, αφού αποτελεί μια από τις όχι και τόσο ευχάριστες εκπλήξεις που επιφυλάσσει η εγκυμοσύνη. Πού οφείλεται όμως; Τρεις είναι οι πιο σημαντικές αιτίες του προβλήματος:

  • Η αύξηση της προγεστερόνης. Τα υψηλά επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης στον οργανισμό σας έχουν την ιδιότητα να ελαττώνουν τις συσπάσεις του εντέρου (χαλαρώνουν τους μυς του), με αποτέλεσμα η κίνηση της τροφής μέσα στον πεπτικό σωλήνα να επιβραδύνεται.
  • Το μεγάλο μέγεθος της μήτρας. Καθώς μεγαλώνει το μωρό, μεγαλώνει και το πρώτο του σπίτι για να του εξασφαλίσει την άνεση που χρειάζεται. Όσο όμως το μέγεθος της μήτρας αυξάνεται, τόσο επιδεινώνεται το πρόβλημα γιατί πιέζει το έντερο, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη την εκτέλεση των καθηκόντων του.
  • Η λήψη σιδήρου. Μεταξύ των συμπληρωμάτων, που σας έχει δώσει ο γυναικολόγος που σας παρακολουθεί (ασβέστιο, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ), είναι και ο σίδηρος. Και μπορεί το συγκεκριμένο μέταλλο να είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική πορεία της ανάπτυξης του εμβρύου, ευθύνεται όμως σε μεγάλο βαθμό για την… τεμπελιά του εντέρου σας.

 

Τι μπορεί να σας βοηθήσει;

Αφού μάθατε… τις βαθύτερες αιτίες της δυσκοιλιότητας, ήρθε η ώρα να περάσετε στην αντεπίθεση, ακολουθώντας ορισμένες συμβουλές για να ανακουφιστείτε:

  • Πίνετε πολύ νερό στη διάρκεια της ημέρας.
  • Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως για παράδειγμα ψωμί ολικής άλεσης, δημητριακά, μπάμιες, μπανάνες, λάχανο, μαρούλι, ξερά δαμάσκηνα και βερίκοκα, αχλάδια, ακτινίδια, καστανό ρύζι, μπρόκολο, φράουλες, όσπρια, ψητή πατάτα με τη φλούδα και κουνουπίδι.
  • Αντικαταστήστε τη ζάχαρη με μέλι σε διάφορα γλυκά ή ροφήματα.
  • Ξεκινήστε ήπια γυμναστική. Το περπάτημα, για παράδειγμα ή το κολύμπι, θεωρούνται οι καλύτερες ασκήσεις για κάθε μέλλουσα μαμά.
  • Πηγαίνετε αμέσως στην τουαλέτα όποτε αισθάνεστε την ανάγκη.

 

 

Αν το πρόβλημα παραμένει άλυτο…

Αν η δυσκοιλιότητα επιμένει σε σημείο που υποφέρετε από έντονο πρήξιμο ή αισθάνεστε πόνο, ίσως χρειαστεί να πάρετε πιο δραστικά μέτρα. Ζητήστε λοιπόν τη συμβουλή του γιατρού και εκείνος, ανάλογα με την περίπτωσή σας, θα σας συστήσει την ανάλογη θεραπεία. Όσο για τις διάφορες αυτοσχέδιες μείξεις βοτάνων ή αφεψημάτων, που πιθανότατα σας προτείνουν φίλοι και συγγενείς, θα σας συμβουλεύαμε να τις αποφύγετε αφού μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνες για το έμβρυο.

Leave a Reply