Θηλασμός: Ποια είναι η σωστή διατροφή για τη μαμά;

Ανακαλύψτε πως θα πρέπει να διαμορφώσετε το διαιτολόγιό σας αυτή την τόσο σημαντική περίοδο της ζωής σας.

Είναι γεγονός: Από τη στιγμή που θηλάζετε, έχετε αυξημένες διατροφικές ανάγκες. Με ποια στοιχεία και βιταμίνες χρειάζεται, λοιπόν, να εμπλουτίσετε το διαιτολόγιό σας;

• Πρωτεΐνες. Η πρόσθετη απαίτηση πρωτεΐνης για τους 6 πρώτους μήνες είναι 20-25γρ./ημέρα. Πηγές: γάλα, κόκκινο κρέας, πουλερικά αυγά, τυρί.
• Σίδηρος. Η υπολογιζόμενη δοσολογία που πρέπει να λαμβάνετε είναι 9 mg την ημέρα. Πηγές: συκώτι, κόκκινα κρέατα, αυγά, ψάρια, ελιές, φακές, σπανάκι, ξηροί καρποί.
• Δημητριακά: Είναι απαραίτητο να λαμβάνετε 5-7 μερίδες την ημέρα. Πηγές: Ψωμί, δημητριακά πρωινού, ρύζι, μακαρόνια, κράκερς.
• Φυλλικό οξύ. Πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη του βρέφους, το οποίο λαμβάνει μέσω του θηλασμού. Πηγές: εσπεριδοειδή, πατάτες, δημητριακά, αυγά, γαλακτοκομικά, πράσινα λαχανικά.
• Φρούτα- λαχανικά: Λαμβάνετε 3-5 μερίδες την ημέρα από την κάθε κατηγορία.
• Ασβέστιο. Είναι το σημαντικότερο μεταλλικό στοιχείο για εσάς και το μωρό γι αυτό πρέπει να τρώτε 3 μερίδες την ημέρα. Πήγες: γάλα, γιαούρτι, τυρί, εσπεριδοειδή, μπρόκολο, αρακάς, αυγά, σκούρα πράσινα λαχανικά.
• Βιταμίνη D. Το μητρικό γάλα περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης D οπότε και είναι απαραίτητο η διατροφή σας να είναι πλούσια σε τροφές όπως γάλα, λιπαρά ψάρια, αυγά, δημητριακά και συκώτι.
• Λιπαρά οξέα μακράς αλύσου DHA. Απαραίτητα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και την ωρίμανση του νευρικού συστήματος του μωρού –γι αυτό είναι καλό να περιέχονται στο μητρικό γάλα. Πηγές: Ψάρια (τσιπούρα, σαρδέλες, σκουμπρί, σολομός, σαφρίδι, κολιός, γόπα).
• Υγρά. Πίνετε καθημερινά νερό 2-3 lt, γάλα και χυμούς.

Leave a Reply