Μήπως φταίει ο μεταβολισμός μου;

Πολλοί από εκείνους που δυσκολεύονται να χάσουν βάρος, ρίχνουν το φταίξιμο στον αργό μεταβολισμό τους. Μήπως όμως μπορούν να τον αλλάξουν;

Πολλές από τις δημοφιλείς δίαιτες των προηγούμενων δεκαετιών συμπεριλάμβαναν στα μενού τους διατροφικούς συνδυασμούς που υποτίθεται ότι έδιναν ώθηση στον μεταβολισμό ωθώντας τον οργανισμό να κάψει το συσσωρευμένο λίπος. Όλοι θυμόμαστε π.χ. τις περίφημες χημικές δίαιτες και κάποιοι από εμάς πιθανόν να τις έχουμε δοκιμάσει. Ωστόσο μύθοι όπως το να μη συνοδεύουμε πρωτεΐνες με υδατάνθρακες όπως για παράδειγμα κρέας με μακαρόνια ή να μη τρώμε φρούτα αμέσως μετά το φαγητό ή διάφορες δίαιτες μονοφαγίας έχουν σήμερα καταρριφθεί αφού δεν τεκμηριώνονται επιστημονικά. Πράγματι όμως ο μεταβολικός μας ρυθμός δεν είναι αμετάβλητος και υπάρχουν άλλοι επιστημονικά έγκυροι τρόποι που μπορούν να μας βοηθήσουν να τον ενισχύσουμε.

5 χρήσιμες συμβουλές

1. Μην παραλείπετε το πρωινό. Έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα που τρώνε πρωινό όχι μόνο δεν παίρνουν αλλά αντίθετα χάνουν πιο εύκολα βάρος. Καλές επιλογές είναι ένα γιαούρτι (2% λιπαρά) με ένα μπολ δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες ή γάλα (1.5% λιπαρά) με βρώμη.

2. Τρώτε περισσότερες άπαχες πρωτεΐνες. Ίσως δεν το γνωρίζετε όμως κάθε φορά που καταναλώνουμε άπαχες πρωτεϊνες όπως ασπράδια αυγών, τυριά χαμηλά σε λιπαρά, άπαχο κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι, ο οργανισμός μας εκκρίνει την ορμόνη γλυκαγόνη. Η γλυκαγόνη με τη σειρά της στέλνει σήμα στα λιποκύτταρα να απελευθερώσουν λίπος στο αίμα ενθαρρύνοντας το σώμα να το χρησιμοποιήσει. Με άλλα λόγια όταν καταναλώνουμε περισσότερες από αυτές τις πρωτεΐνες καίμε περισσότερο λίπος με αποτέλεσμα να χάνουμε περισσότερο βάρος.

3. Περιορίστε στο ελάχιστο τα επεξεργασμένα δημητριακά. Τρόφιμα που φτιάχνονται από επεξεργασμένα δημητριακά, όπως λευκά ψωμιά και ζυμαρικά, μπισκότα, κουλουράκια, κέικ, κρουασάν και άλλα αρτοσκευάσματα προκαλούν υπερέκκριση της ορμόνης ινσουλίνης, η οποία έχει την αντίθετη από την γλυκαγόνη επίδραση στον οργανισμό μας. Η ινσουλίνη υπό κανονικές συνθήκες εκκρίνεται από το πάγκρεας διευκολύνοντας τη λήψη της γλυκαχόνης από τα κύτταρα. Όταν όμως τρώμε μεγάλη ποσότητα από το λάθος είδος υδατανθράκων, όπως είναι η ζάχαρη και τα προϊόντα από άσπρο αλεύρι, εκκρίνεται υπερβολική ινσουλίνη η οποία τελικά ενθαρρύνει το σώμα μας να αποθηκεύσει λίπος. Γι αυτό μία έξυπνη κίνηση για να ενεργοποιήσουμε τον μεταβολισμό μας και να κάψουμε το αποθηκευμένο λίπος είναι να περιορίσουμε τα επεξεργασμένα δημητριακά.

4. Προτιμήστε τους υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Προτιμήστε δηλαδή φρέσκα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης (ψωμί και ζυμαρικά) και όσπρια. Έρευνες δείχνουν ότι ειδικά τα προϊόντα ολικής άλεσης ωφελούν όχι μόνο στην απώλεια βάρους αλλά και στην πρόληψη του διαβήτη τύπου ΙΙ, του καρκίνου του έντερου και της δυσκοιλιότητας.


5.
 Πίνετε πράσινο τσάι. Αντί για καφέ το πρωί προτιμήστε να πιείτε πράσινο τσάι, το οποίο εκτός του ότι έχει πολλά οφέλη για την υγεία βοηθάει και στην απώλεια περιττών κιλών. Μελέτες δείχνουν ότι οι κατεχίνες, τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο πράσινο τσάι, βοηθούν τον οργανισμό μας να κάψει λίπος. Επίσης έρευνες δείχνουν ότι το πράσινο τσάι μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να μειώσει την απορρόφηση του λίπους από το έντερο. Η δόση που θεωρείται αποτελεσματική για σημαντική απώλεια βάρους είναι 3 – 4 φλιτζάνια την ημέρα.

Info.

Μπορείτε να ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας εντάσσοντας στο πρόγραμμά σας τη γυμναστική καθώς εκτός από τη διατροφή η σωματική δραστηριότητα βοηθάει επίσης στην αύξηση των καύσεων.

Leave a Reply