(Μικρο)ενοχλήσεις είναι… θα περάσουν!

Πρησμένο στήθος, πονοκέφαλοι και ζαλάδες. Η νέα ζωούλα που μεγαλώνει μέσα μας έχει τον τρόπο να κάνει την παρουσία της αισθητή από τις πρώτες κιόλας μέρες…

Παρόλη την ευτυχία που βιώνουμε, πού και πού είναι φυσιολογικό να δυσανασχετούμε, αφού οι μικροενοχλήσεις και τα πονάκια, συνώνυμα της πιο… ενδιαφέρουσας περιόδου της ζωής μας, κάνουν την καθημερινότητά μας λίγο δυσκολότερη. Ευτυχώς, οι ειδικοί είναι σε θέση να μας προτείνουν κάποιες πιθανές λύσεις που θα μπορούσαν να μας ανακουφίσουν!

 

Μας πιάνουν οι ευαισθησίες μας…

Όχι, δεν αναφερόμαστε στις συναισθηματικές, αλλά στις σωματικές ευαισθησίες και συγκεκριμένα στο στήθος μας το οποίο αλλάζει μέρα με τη μέρα – όπως ακριβώς αλλάζει και ολόκληρο το σώμα μας. Αυτό, συμβαίνει εξαιτίας των ορμονών. Η ροή του αίματος αυξάνεται και οι αλλαγές στον ιστό των μαστών δεν αργούν να έρθουν. Το αποτέλεσμα; Νιώθουμε το στήθος μας μεγαλύτερο, πιο βαρύ και πολύ πιο ευαίσθητο ειδικά κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου.

Και τώρα τι κάνουμε;

  • Αφήνουμε στην άκρη τα σουτιέν με τις μπανέλες, τι ενισχύσεις και… τις δαντέλες – δεν χρειάζονται ειδικά τώρα το στήθος μας δείχνει πιο μεγάλο και πιο… σέξι από ποτέ!
  • Επιλέγουμε σταθερά, βαμβακερά σουτιέν τα οποία μπορούν να κρατήσουν το στήθος μας στο ύψος του.
  • Αν προς το τέλος της εγκυμοσύνης μας παρατηρήσουμε σταγόνες γάλακτος, μπορούμε να επιστρατεύσουμε τα ειδικά απορροφητικά pads του εμπορίου ή λίγη γάζα προκειμένου να αποφύγουμε τυχόν διαρροές…

 

Όλα γύρω μας… γυρίζουν

Οι αυξημένες ορμόνες προκαλούν την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος κι εκείνη με τη σειρά της προκαλεί πονοκεφάλους οι οποίοι μπορεί να μην είναι και τόσο έντονοι, όπως και να έχουν τα πράγματα όμως, μια ζαλάδα μας τη φέρνουν! Οι ζαλάδες, μπορεί φυσικά να οφείλονται όχι μόνο στον πονοκέφαλο αλλά και στα χαμηλά επίπεδα σακχάρου ή στη χαμηλή μας πίεση, σε αντίθεση με τον πονοκέφαλο αυτό καθαυτό, ο οποίος μπορεί να είναι σημάδι υψηλής πίεσης.

Και τώρα τι κάνουμε;

  • Όταν νιώθουμε ότι ο πονοκέφαλος “πλησιάζει” αποσυρόμαστε σε ένα ήσυχο μέρος, κλείνουμε για λίγο τα μάτια μας και προσπαθούμε να χαλαρώσουμε.
  • Ο καθαρός αέρας επίσης, θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ σε μια τέτοια περίπτωση.
  • Στην περίπτωση που νιώθουμε έντονη την ανάγκη να καταφύγουμε σε κάποιο παυσίπονο, ενημερώνουμε πρώτα τον γιατρό μας.

 

Προβλήματα δυσκοιλιότητας

Γι’ αυτή την αλλαγή στην καθημερινότητά μας ευθύνονται οι ορμόνες οι οποίες σε συνδυασμό με τις βιταμίνες, το σίδηρο και γενικά τα συμπληρώματα διατροφής, μας προκαλούν δυσκοιλιότητα. Βεβαίως πολλές γυναίκες ενεργούνται φυσιολογικά ενώ υπάρχουν και άλλες που παρουσιάζουν ακόμα και διάρροιες αντί για δυσκοιλιότητα στην κύηση.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τη δυσκοιλιότητα;

  • Ενισχύουμε με (ακόμα περισσότερες) φυτικές ίνες το διαιτολόγιό μας. Φρούτα, λαχανικά, γιαούρτι με δαμάσκηνα ή ακτινίδια, δημητριακά (all bran) είναι οι βασικές εναλλακτικές μας.
  • Πίνουμε άφθονα υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρα και ένα ζεστό ρόφημα το πρωί μόλις ξυπνήσουμε (εκτός κι αν υποφέρουμε από ναυτίες…).
  • Αν η κατάσταση δεν βελτιώνεται, ζητάμε από το γιατρό μας να μας χορηγήσει κάποιο φυτικό σκεύασμα το οποίο θα μπορούσε να διευκολύνει λίγο την κατάσταση.

 

Το στομάχι μας, μας ταλαιπωρεί

Εκτός από τις ναυτίες, νιώθουμε επίσης καούρες και φουσκώματα. Οι καούρες εμφανίζονται συχνά-πυκνά στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης ως αποτέλεσμα της “διεύρυνσης” της μήτρας η οποία συμβάλει στην παλινδρόμηση των οξέων από το στομάχι προς την κοιλιά.

Και τώρα τι κάνουμε;

  • Καταφεύγουμε στα μικρά, συχνά γεύματα και φροντίζουμε να μασάμε αργά και καλά τις μπουκιές μας.
  • Λέμε και πάλι “όχι” στα λιπαρά, τα τηγανητά και τα καυτερά, αλλά και στα όσπρια και γενικά τις τροφές που μπορούν να προκαλέσουν φούσκωμα.
  • Δεν πέφτουμε στο κρεβάτι κατευθείαν μετά το φαγητό. Το βραδινό μας θα πρέπει να είναι λίγο σε ποσότητα και να το τρώμε μέχρι τις 7μ.μ.
  • Φροντίζουμε να έχουμε ανασηκωμένο το κεφάλι μας χρησιμοποιώντας παραπάνω μαξιλάρια.
  • Αν το πρόβλημα παραμένει, ζητάμε τη συμβουλή του γιατρού μας, ο οποίος μπορεί να μας χορηγήσει κάποιο σκεύασμα κατάλληλο για την περίπτωσή μας.

 

Ωχ… κράμπα!

Αυτή, θα είναι μια φρασούλα την οποία ίσως ξεστομίσουμε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μας. Λίγο η κατακράτηση υγρών, άλλο τόσο τα χαμηλά επίπεδα ασβεστίου και μαγνησίου στον οργανισμό μας, το “κακό” δεν αργεί να γίνει!

Και τώρα τι κάνουμε;

  • Το γάλα, το τυρί, το μπρόκολο, οι μπανάνες (οι τελευταίες με μέτρο γιατί εκτός από μαγνήσιο είναι πλούσιες και σε ζάχαρη) συγκαταλέγονται στις τροφές που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να περιορίσουμε την εμφάνιση των κραμπών. Γενικά, οι τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο και μαγνήσιο θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν αρκετά.
  • Βάζουμε τα ψηλοτάκουνα στη ντουλάπα κι επιλέγουμε χαμηλά, μα πάνω απ όλα άνετα παπούτσια.
  • Όταν είμαστε ξαπλωμένες έχουμε τα πόδια μας λίγο πιο ψηλά σε σχέση με τον κορμό μας.
  • Τεντώνουμε συχνά τα πόδια μας ιδίως με το που ξαπλώνουμε στο κρεβάτι.
  • Ένα μασαζάκι θα μπορούσε να είναι ευεργετικό τόσο όσον αφορά της κράμπες, όσο και την ψυχολογία μας.

 

Δεν ξέρουμε πού να βάλουμε τα πόδια μας…

Γιατί; Επειδή είναι πρησμένα και -φυσικά- μας πονάνε λες και καθόμασταν μέρες ολόκληρες όρθιες σε μια γωνιά. Αυτό, είναι ένα απολύτως φυσιολογικό φαινόμενο το οποίο οφείλεται στην κατακράτηση υγρών, μιας κι εκείνη με τη σειρά της προκαλεί το πρήξιμο των ιστών και συγκεκριμένα των ποδιών (αλλά και των χεριών σε ορισμένες περιπτώσεις). Η μήτρα από την άλλη όσο μεγαλώνει ασκεί πίεση στα αιμοφόρα αγγεία της λεκάνης κάτι το οποίο οδηγεί στην αύξηση του αίματος των αγγείων τον ποδιών. Αυτό, μπορεί να έχει ως επακόλουθο και τη δημιουργία κιρσών.

Και τώρα τι κάνουμε;

  • Φοράμε όσο το δυνατό πιο άνετα ρούχα και παπούτσια.
  • Πίνουμε αρκετά υγρά κι ακολουθούμε μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες.
  • Αν υποφέρουμε από κιρσούς, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ειδικά ελαστικά καλσόν ή τις κάλτσες, τα οποία πρέπει να φοράμε από το πρωί πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι.
  • Όταν καθόμαστε, φροντίζουμε τα πόδια μας να είναι λίγο ψηλότερα από το υπόλοιπο σώμα.
  • Αποφεύγουμε την ορθοστασία και την κατανάλωση αλατιού.
  • Προσπαθούμε να περπατάμε και να μην βρισκόμαστε πολλή ώρα σε ακινησία.
  • Ελέγχουμε την πίεση μας πολύ συχνά.
  • Κοιτάμε καθημερινά αν μένει εντύπωμα από την πίεση με το δάκτυλο στην περιοχή των αστραγάλων και στην πρόσθια επιφάνεια της κνήμης.

Leave a Reply