Το παγωτό στο… μικροσκόπιο!

Όσο ανεβαίνει το θερμόμετρο τόσο συχνότερα ακούτε μία μόνο λέξη από τα χείλια του παιδιού σας, την οποία επαναλαμβάνει με αξιοθαύμαστη επιμονή: «Παγωτό!» –μη φοβηθείτε να του κάνετε το χατίρι καθώς πρόκειται για μία θρεπτικότατη λιχουδιά, αρκεί φυσικά –και εδώ– να μην το παρακάνετε.

Πλούσιο σε βιταμίνες
Το παγωτό περιέχει λιποδιαλυτές βιταμίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, μαγνήσιο καθώς και μεγάλη περιεκτικότητα ασβεστίου. Οι βιταμίνες ενισχύουν το ανοσοποιητικό του παιδιού και συμμετέχουν σε διάφορες μεταβολικές διεργασίες του οργανισμού. Το ασβέστιο αποτελεί συστατικό των οστών, συντελεί στην πήξη του αίματος και είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Πηγή πρωτεϊνών
Οι πρωτεΐνες που περιέχονται στο παγωτό, είναι υψηλής βιολογικής αξίας, αμινοξέα δηλαδή που ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του και τα προσλαμβάνει μόνο μέσω της τροφής. Οι πρωτεΐνες είναι υπεύθυνες για την ανάπλαση των κυττάρων και τον σχηματισμό νέων.

Χαρίζει ενέργεια!
Οι υδατάνθρακες που λαμβάνουμε από το παγωτό μέσω της λακτόζης του γάλακτος και τις γλυκαντικές ουσίες, χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενέργειας και συμμετέχουν σε διάφορες μεταβολικές λειτουργίες.

Προσοχή στα λιπαρά και τη ζάχαρη!
Τα λιπαρά του γάλακτος είναι πλούσια σε λιποδιαλυτές βιταμίνες οι οποίες έχουν αντιοξειδωτική δράση, ενισχύουν την καλή όραση, συμμετέχουν στον μεταβολισμό του ασβεστίου και του φωσφόρου καθώς και στην πήξη του αίματος. Εκτός από τα καλά λιπαρά όμως, το παγωτό μπορεί να περιέχει και κορεσμένα λίπη από την κρέμα γάλακτος και το βούτυρο, που καλό είναι το παιδί να μάθει να αποφεύγει από μικρό καθώς απειλούν την καρδιαγγειακή υγεία. Επίσης, ένας λόγος για τον οποίο το παιδί μας δεν πρέπει να απολαμβάνει την αγαπημένη του λιχουδιά χωρίς μέτρο είναι επειδή περιέχει αρκετή ζάχαρη η οποία είναι εχθρός των δοντιών αλλά και της συνολικότερης υγείας.

Leave a Reply