Ώρα για… κοιλίτσα!

Παιχνιδάκια και ασκήσεις για να στηρίζεται το μικρό σας στην κοιλίτσα του και να συνηθίσει να κάθεται μπρούμυτα (έστω κι αν κλαίει για λίγο)…

Ο χρόνος που περνάνε τα μικρά μας μπρούμυτα είναι πολύ σημαντικός μιας και όσο στηρίζονται στην κοιλίτσα τους, τεντώνονται και δυναμώνουν οι μυς της πλάτης και του λαιμού. Όσο λοιπόν είναι ξύπνιο το μικρό σας, βοηθήστε το με τις κατάλληλες ασκήσεις να δυναμώσει τον κορμό, την ουρά, τα χέρια, τους ώμους, το λαιμό και την πλάτη του. Με τον τρόπο αυτό θα του είναι πιο εύκολο να αλλάζει πλευρό, να κάθεται και να κουλουριάζει.
Πώς θα γίνουν οι ασκήσεις;

• Ξεκινήστε σιγά σιγά. Βάλτε το μωρό σας να στηρίζεται στην κοιλίτσα του για 1-2 λεπτά τη φορά, για 4-5 φορές την ημέρα. Στόχος σας είναι να μπορεί να στηρίζεται στην κοιλίτσα και τα χεράκια του για 10 λεπτά, 5 φορές την ημέρα. Ωστόσο, μέχρι την ηλικία των 4 μηνών θα πρέπει να μπορεί να το κάνει 90 λεπτά την ημέρα (6 φορές των 15 λεπτών).

• Όσο δε γνωρίζει τη στάση, μπορείτε να το έχετε πάνω σας. Ξαπλώστε με λυγισμένα τα γόνατα κι ακουμπήστε την κοιλίτσα του στη δική σας. Μπορείτε να στηρίζετε με τα χέρια σας την πλατούλα του, όσο θα προσπαθεί να σηκώσει το κεφαλάκι του. Στα διαλείμματα μπορείτε να το βοηθάτε να αλλάζει πλευρό κι έτσι να μάθει να «ρολάρει».

• Όσο μεγαλώνει και μπορεί να στηρίζεται πάνω σας, δοκιμάστε να το αφήνετε να κάνει την ίδια κίνηση στο κρεβάτι σας, βάζοντας κάτω από το στήθος του μια πετσέτα διπλωμένη κυλινδρικά. Με τον τρόπο αυτό, θα του είναι πιο εύκολο να στηριχτεί στα χέρια του.

• Αν δείτε ότι δεν του αρέσει η στάση, δώστε του κάτι να κρατάει στα χέρια του να απασχολείται. Το αγαπημένο του λούτρινο παιχνίδι ή ένα πλαστικό καθρεφτάκι που θα παρατηρεί τον εαυτό του (χωρίς να το συνειδητοποιεί), αποτελούν ιδανικές επιλογές.

Extra tip: Τα μωρά από τη φύση τους αναπνέουν από το διάφραγμα, δηλαδή από την κοιλιά, και όχι από το θώρακά τους. Η στάση που σας προτείνουμε, σε συνδυασμό με αυτόν τον τύπο της αναπνοής, κάνουν απαλές μαλάξεις στα εσωτερικά του όργανα κι έτσι λειτουργούν καλύτερα. Στη yoga η στάση αυτή ονομάζεται «στάση της κόμπρας» και είναι ιδιαίτερα ευεργετική για το συκώτι, τα νεφρά και τα επινεφρίδια, ενώ παράλληλα βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Leave a Reply