Έτοιμοι για το δεύτερο παιδί;

Θέλεις να μείνεις έγκυος ξανά; Πριν προχωρήσεις από τη… θεωρία στην πράξη καλό είναι να ακολουθήσεις τα σωστά βήματα για γρήγορη σύλληψη, καλή εγκυμοσύνη και ομαλή μετάβαση! Ανακάλυψέ τα στο άρθρο που ακολουθεί.

Όσα πρέπει να κάνεις αν θέλεις να μείνεις έγκυος ξανά!

Το βλέπεις να κοιμάται στην κούνια, να σου στέλνει φιλάκια με το χεράκι ή να κάνει πετάλι με το τρίκυκλο (μα πότε μεγάλωσε τόσο;) και η σκέψη έχει ήδη αρχίσει να κυριεύει το μυαλό σου: Θέλεις ακόμα ένα! Συγχαρητήρια για την επιλογή σου! Πριν προχωρήσεις όμως από τη… θεωρία στην πράξη καλό είναι να ακολουθήσεις τα σωστά βήματα για γρήγορη σύλληψη, καλή εγκυμοσύνη και ομαλή μετάβαση!

  • Γέμισε το ψυγείο με υγιεινά τρόφιμα
    Έτσι διασφαλίζεις ότι γεμίζεις τις αποθήκες του οργανισμού σου μ όλα τα θρεπτικά συστατικά που θα σου χρειαστούν την περίοδο της εγκυμοσύνης. Μην παραλείπεις να τρως κάθε μέρα 5 τουλάχιστον μερίδες φρούτα και λαχανικά που σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας είναι η ενδεδειγμένη ημερήσια ποσότητα και μην ξεχνάς να τρως τουλάχιστον δύο μερίδες γαλακτοκομικά (κατά προτίμηση χαμηλά σε λιπαρά) που θα σου αποδώσουν το απαραίτητο ασβέστιο. Προσπάθησε να μαγειρεύεις όσο πιο υγιεινά γίνεται και να αποφεύγεις τα πρόχειρο και τυποποιημένο φαγητό. Μην κοιτάς όμως μόνο τον εαυτό σου. Φρόντισε να τρέφεται και ο σύντροφός σου υγιεινά-πράγμα που συντελεί στην καλή υγεία του σπέρματος. Μην ξεχνάς ότι οι δυο σας είστε ομάδα!
  • Προγραμμάτισε μία επίσκεψη στο γυναικολόγο σου
    Το καθιερωμένο ετήσιο Τεστ Παπ και ένας πλήρης γυναικολογικός έλεγχος θα επιβεβαιώσουν αν όλα είναι εντάξει έτσι ώστε να διασφαλίσεις ότι δεν υπάρχουν προβλήματα που εμποδίζουν τη σύλληψη ή μπορεί ν απειλήσουν μια επικείμενη εγκυμοσύνη όπως για παράδειγμα φλεγμονές ή ινομυώματα.
  • Πάρε συμπληρώματα φολικού οξέως
    Το φολικό οξύ είναι ένα ιχνοστοιχείο απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου τις πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης. Τρόφιμα πλούσια σε φολικό οξύ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Όσο ισορροπημένη όμως κι αν είναι η διατροφή σου, συνίσταται να παίρνεις συμπληρώματα φολικού οξέως τουλάχιστον ένα μήνα πριν ξεκινήσεις τις προσπάθειες για σύλληψη και όλο το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης καθώς μειώνει κατά 70 % το ρίσκο νευρολογικών διαταραχών του εμβρύου.
  • Μείωσε τον καφέ
    Αν γενικά πίνεις καλούς καφέδες, καλό είναι να τους περιορίσεις το διάστημα που προσπαθείς να συλλάβεις. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν δεν πρέπει να καταναλώνουν πάνω από 300 mg καφεϊνης ημερησίως ποσότητα καφέ που αντιστοιχεί περίπου σε δύο φλιτζάνια. Και αυτό γιατί η υπερβολική πρόσληψη καφεϊνης μπορεί να δυσκολέψει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό-ιχνοστοιχείο απαραίτητο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Να θυμάσαι επίσης ότι καφεϊνη εμπεριέχει και το τσάι.
  • Βάψε τα μαλλιά σου στο σωστό χρώμα
    Αν σχεδιάζεις να μείνεις έγκυος καλό είναι να βάψεις τα μαλλιά σου σε ένα τόνο κοντά στο φυσικό σου χρώμα. Έτσι δεν θα έχει μεγάλη διαφορά η ρίζα και δεν θα χρειαστεί να κάνεις σύντομα ξανά βαφή. Μπορείς επίσης να κάνεις ανταύγειες καθώς με αυτό τον τρόπο δεν έρχεται η βαφή σ’ επαφή με το δέρμα της κεφαλής και δεν χρειάζονται συχνή επανάληψη.
  • Ανέβα στη ζυγαριά
    Προσπάθησε να πλησιάσεις όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ιδανικό σου βάρος, γιατί όσα περισσότερα κιλά έχεις τόσο πιο δύσκολα μπορείς να συλλάβεις. Πιο συγκεκριμένα, έρευνες δείχνουν ότι γυναίκες με ΔΜΣ κάτω από 20 και πάνω από 30 μπορεί να έχουν δυσκολίες σύλληψης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα φυσιολογικά όρια είναι μεταξύ 19 και 25 υπολόγισε το Δείκτη Μάζας Σώματος εφαρμόζοντας τον εξής τύπο: ΔΜΣ= βάρος (kg) : ύψος (m)2

Αν το βάρος σου είναι κάτω από το κανονικό: Αυτό μπορεί να επηρεάσει την ωορρηξία σου και να σου προκαλέσει διαταραχές περιόδου. Επιπλέον έχεις πιο αυξημένο ρίσκο για πρόωρο τοκετό και χαμηλό βάρος μωρού.

Αν πάλι το βάρος σας είναι πιο πάνω από το κανονικό πρέπει να γνωρίζεις ότι η αύξηση του λίπους αυξάνει τα επίπεδα των ορμονών όπως ανδρογόνα και οιστρογόνα οπότε χάνεται η σταθερότητα του κύκλου. Επιπλέον η παχυσαρκία αυξάνει και την πιθανότητα επιπλοκών της κύησης.

  • Έλεγξε τα φάρμακα που παίρνεις
    Αν παίρνεις φάρμακα για κάποια χρόνια ασθένεια ή ακόμα και περιστασιακά για προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζεις, καλό είναι να ενημερώσεις τον παθολόγο σου για το γεγονός ότι θέλεις να τεκνοποιήσεις. Εκείνος θα αποφασίσει αν χρειάζεται να διακόψεις ή να συνεχίσεις τη θεραπεία σου, ποια φάρμακα μπορείς να παίρνεις και ποια όχι ή να ρυθμίσει ανάλογα τη δοσολογία. Θα πρέπει να τον ενημερώσεις ακόμα και σε περίπτωση που παίρνεις συμπληρώματα διατροφής (βιταμίνες) γιατί δεν ενδείκνυνται όλες.
  • Κόψτε (μαζί) το τσιγάρο!
    Το κάπνισμα μειώνει τις πιθανότητες φυσιολογικής σύλληψης κατά περίπου 40%, ανάλογα με το άτομο και το ποσό της νικοτίνης που λαμβάνει. Αυτό, σημαίνει ότι ένα ζευγάρι καπνιστών κατά κανόνα αργεί περισσότερο να συλλάβει σε σχέση με ένα ζευγάρι μη καπνιστών.
    Οι γυναίκες, ωστόσο, είναι πιο ευαίσθητες στις αρνητικές επιδράσεις του καπνίσματος. Κάποιες μελέτες μάλιστα έχουν δείξει ότι ακόμα και οι γυναίκες που είναι παθητικές καπνίστριες καθυστερούν να μείνουν έγκυες εξαιτίας της αρνητικής επίδρασης του καπνού που εισπνέουν παθητικά.
    Στις καπνίστριες, ωστόσο, επηρεάζεται αρνητικά και η λειτουργία των ωοθηκών. Οι τοξικές ουσίες που περιέχονται στο τσιγάρο φαίνεται να συγκεντρώνονται στο ωοθυλακικό υγρό επηρεάζοντας την ικανότητα του ωαρίου για γονιμοποίηση.
    Αρνητικές επιπτώσεις υπάρχουν όμως και από την πλευρά του άνδρα αφού πολλά στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι άνδρες καπνιστές έχουν μικρότερο όγκο σπέρματος και μικρότερο αριθμό σπερματοζωαρίων. Επίσης, η νικοτίνη συντελεί στη μείωση της κινητικότητας των σπερματοζωαρίων ενώ άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι το σπερματοζωάριο ενός καπνιστή διασπά πιο δύσκολα το περίβλημα του ωαρίου. Γενικά λοιπόν στους άνδρες καπνιστές παρατηρείται καθυστέρηση όσον αφορά στο χρόνο που απαιτείται για σύλληψη.
    Αυτό ωστόσο που αξίζει να τονίσουμε είναι ότι οι αρνητικές επιδράσεις που έχει το κάπνισμα στη γονιμότητα μπορούν να μειωθούν με την έγκυρη διακοπή του καπνίσματος. Έχει αποδειχθεί ότι σε πρώην καπνιστές, ο χρόνος σύλληψης μπορεί να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις λοιπόν αν θέλεις να μείνεις έγκυος είναι να κόψεις το τσιγάρο και αν καπνίζει και ο σύντροφός σου… να πάρετε την απόφαση να το κόψετε μαζί!
  • Πες αντίο στο αλκοόλ
    Η κατανάλωση αλκοόλ κατά τη σύλληψη μπορεί να ευθύνεται για μαθησιακές και συμπεριφορικές διαταραχές του παιδιού. Γι αυτό θα πρέπει να το αποφύγεις εντελώς την περίοδο που προσπαθείς να μείνεις έγκυος και ιδιαίτερα τις δύο τελευταίες εβδομάδες του κύκλου.
  • Χαλάρωσε!
    Το στρες, η αρνητική διάθεση, η κατάθλιψη αποτελούν εμπόδια της γονιμότητας. Σύμφωνα με έρευνα που μας έρχεται από τη Δανία, πάνω σε εκατοντάδες ζευγάρια που προσπαθούσαν να τεκνοποιήσουν, οι γυναίκες είχαν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να συλλάβουν αν εκείνο το χρονικό διάστημα υπέφεραν από άγχος ή είχαν έντονη ψυχολογική φόρτιση. Οι επιστήμονες πιστεύουν πώς το στρες μειώνει την παραγωγή ορμονών από τον οργανισμό με συνέπεια ο κύκλος να γίνεται λιγότερο… αξιόπιστος. Ανακάλυψε λοιπόν τις τεχνικές χαλάρωσης που σου ταιριάζουν ή τις δραστηριότητες που σε ηρεμούν και προσπάθησε να κοιμάσαι όσο το δυνατόν περισσότερο (είναι βέβαιο ότι θα το χρειαστείς!).

Leave a Reply