5 απορίες διατροφής…

…βρίσκουν αμέσως απάντηση. Μήπως κάποια από αυτές είναι και δική σας; Ανακαλύψτε το διαβάζοντας το άρθρο!

Η εγκυμοσύνη σας καλεί να μάθετε να τρέφεστε σωστά προκειμένου να εξασφαλίσετε τη σωστή ανάπτυξη του μωρού σας. Μπορεί όμως εσείς να έχετε συνηθίσει σε ένα πρόγραμμα που δεν συμφωνεί απόλυτα με τις απαιτήσεις της κύησης. Τι γίνεται λοιπόν αν…

 

… είστε χορτοφάγος;

Με “εναλλακτικές” επιλογές τροφών, η vegetarian μέλλουσα μαμά μπορεί να προσφέρει στο μωράκι της τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει το κρέας, το κοτόπουλο ή το ψάρι. Καθημερινά ο οργανισμός σας έχει ανάγκη από 70γρ. πρωτεΐνης την οποία μπορείτε να λάβετε από το ασπράδι του αβγού ή τα φασόλια. Επίσης, τρώγοντας σιτηρά ολικής αλέσεως, μπιζέλια, αρακά, φύτρο σιταριού λαμβάνετε σημαντική ποσότητα σιδήρου, ενώ βοηθάτε το σώμα σας να την απορροφήσει ευκολότερα αν συνοδεύετε το γεύμα σας με φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκαλιού. Όσο για τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στα παχιά ψάρια και βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και των ματιών του εμβρύου, μπορείτε να τα λαμβάνετε από τα καρύδια και το λινέλαιο.

 

…τρελαίνεστε για σοκολάτες;

Ακόμη και αυτές περιέχουν πολύτιμα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός (σίδηρος, μαγνήσιο, ενέργεια κ.λπ.), αρκεί βέβαια να μην καταναλώνονται σε μεγάλη ποσότητα και καθημερινά. Αν στη διατροφή σας εντάξετε περισσότερους ανεπεξέργαστους υδατάνθρακες (αμυλούχες τροφές αλλά πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως ψωμί σικάλεως), πιο πολλά φρούτα και λαχανικά, θα διαπιστώσετε πως η όρεξή σας για σοκολάτες μειώνεται.

 

…δεν παίρνετε πρωινό;

Αν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν έχουν χρόνο να πάρουν πρωινό ή το θεωρούν περιττό, καιρός να αναθεωρήσετε! Ανεξάρτητα από την εγκυμοσύνη, κατά την οποία το πρωινό είναι απαραίτητο, η ημέρα σας πρέπει πάντα να ξεκινά με ένα μικρό, ωστόσο θρεπτικό, γεύμα που θα σας γεμίσει ενέργεια.

 

…δεν πίνετε πολύ νερό;

Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό καθημερινά, όσο και αν εκνευρίζεστε από τις συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα. Να θυμάστε πως ο οργανισμός σας έχει ανάγκη από υγρά, για παράδειγμα διάφορα αφεψήματα όπως το χαμομήλι και το τίλιο που σας βοηθούν να χαλαρώνετε. Επίσης, το ζεστό γάλα με λίγο μέλι (εκτός από τις πρωτεΐνες, τις βιταμίνες, και το ασβέστιο που περιέχει) θα σας εξασφαλίσει έναν υπέροχο ύπνο, ενώ οι φρουτοχυμοί και οι χυμοί λαχανικών σας προσφέρουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

 

…παραγγέλνετε συχνά φαγητό;

Ξέρετε καλά πως δεν προσφέρει ούτε στο ελάχιστο τα θρεπτικά συστατικά που σας εξασφαλίζει το σπιτικά μαγειρεμένο φαγητό. Αν λοιπόν δεν εργάζεστε, μπορείτε να επιμελείστε η ίδια τα γεύματά σας αφού, εκτός από το κόστος που είναι μικρότερο, χρησιμοποιείτε αγνά υλικά. Στην περίπτωση που εργάζεστε και δεν υπάρχει η δυνατότητα να φέρνετε στο γραφείο σπιτικό φαγητό, προτιμάτε να τρώτε “απλές” τροφές. Αποφύγετε π.χ. να τρώτε πίτσα με πολλά αλλαντικά, φαγητά με μπαχαρικά ή συνοδευτικές σάλτσες που δεν ξέρετε τι περιέχουν, μπιφτέκια κ.λπ. Προτιμήστε ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης με τυρί και γαλοπούλα, συνοδευμένο από μια σαλάτα εποχής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *