Τρέξτε ή …περπατήστε για την όρασή σας

Ξέρατε ότι το τρέξιμο ωφελεί και τα μάτια; Και ξέρετε ότι μπορείτε να έχετε τα ίδια οφέλη με το τζόγκιν…περπατώντας;

Τα οφέλη του τζόγκιν στην υγεία και τη γραμμή μας είναι λίγο πολύ γνωστά. Τώρα όμως οι επιστήμονες μας δίνουν έναν ακόμα λόγο για να το προτιμήσουμε. Όπως προέκυψε από πρόσφατη έρευνα που έγινε από το Lawrence Berkeley National Lab των ΗΠΑ, το τζόγκιν για περίπου 2 μίλια τη μέρα είναι πολύ πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της ωχράς κηλίδας – η οποία είναι μία από τις κύριες αιτίες τύφλωσης σε άτομα προχωρημένης ηλικίας. Μάλιστα όσο περισσότερα χιλιόμετρα κάνουμε τόσο ελαττώνεται και ο κίνδυνος. Ο λόγος; Το τρέξιμο φαίνεται πώς μειώνει τα επίπεδα μίας πρωτεΐνης που φέρεται ως υπεύθυνη για την εμφάνιση της νόσου. Αν ωστόσο ανήκετε σε αυτούς που προτιμούν το περπάτημα αντί για το τζόγκιν αλλά θέλετε να έχετε τα ίδια αποτελέσματα ακολουθήστε τις συμβουλές της Zika Rea, προπονήτριας και διευθύντριας του Fitness Foundation στις ΗΠΑ.

– Περπατήστε για περίπου 30 λεπτά την ημέρα ή και περισσότερο για πέντε μέρες την εβδομάδα.

– Μην κολλάτε στον ίδιο ρυθμό. Κάντε προθέρμανση για περίπου 10 λεπτά σε χαλαρό ρυθμό και στη συνέχεια διαλέξτε ένα από τα παρακάτω για να “εμπλουτίσετε” την προπόνησή σας ανάλογα με το ποιο νομίζετε ότι σας ταιριάζει καλύτερα:

– Περπατήστε με έντονο ρυθμό για 3 λεπτά και στη συνέχεια με μέτριο ρυθμό για 2 λεπτά. Επαναλάβετε το ίδιο μοτίβο μέχρι να ολοκληρώσετε την προπόνησή σας.

– Περπατήστε με έντονο ρυθμό για ένα λεπτό και μετά με μέτριο για 2-3 λεπτά. Συνεχίστε έτσι μέχρι το τέλος της προπόνησης. Με την εναλλαγή του ρυθμού μάλιστα, εκτός του ότι θα έχετε τα ίδια οφέλη με το τζόγκιν, μέσα σε μισή ώρα θα κάψετε και 26% περισσότερες θερμίδες από ότι αν περπατούσατε με σταθερό ρυθμό.

Leave a Reply