Τρία μικρά μυστικά

Παρόλη την πληροφόρηση που έχει στις μέρες μας ο καταναλωτής δεν είναι λίγες οι φορές που μικρά μυστικά για την διατροφή μας, εξακολουθούν να προκαλούν εντύπωση.

Μυστικό Νο 1: Light προϊόντα

Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι καταναλώνοντας ένα light γιαούρτι, μπορεί να πάρουν περισσότερα λιπαρά από ότι από ένα πλήρες;

Καταρχάς ας δούμε τι εννοούμε όταν λέμε ότι ένα τρόφιμο είναι light.

light μπορεί να χαρακτηριστεί ένα προϊόν που εμπεριέχει 50% λιγότερο λίπος από το αντίστοιχο συμβατικό, εφόσον επισημαίνεται ξεκάθαρα στην συσκευασία του.

Έτσι λοιπόν όταν μια εταιρεία βγάζει ένα γιαούρτι εμπλουτισμένο με 10% λιπαρά, δικαιούται εκ νόμου να ονομάσει light ένα άλλο γιαούρτι της ίδιας μάρκας και τύπου που θα έχει 5% λιπαρά.

Βλέπουμε λοιπόν στο ψυγείο του super market το “άλφα” γιαούρτι με 10% λιπαρά και δίπλα το αντίστοιχο light με 5% και -θέλοντας να προσέξουμε την σιλουέτα μας- επιλέγουμε το δεύτερο. Την ίδια στιγμή όμως θα μπορούσαμε να προτιμήσουμε ένα κλασικό γιαούρτι αγελάδος κάποιας άλλης εταιρίας το οποίο μπορεί να περιείχε από μόνο του 4% λιπαρά, δηλαδή λιγότερα από αυτό που επιλέξαμε, χωρίς να είναι light ή εμπλουτισμένο.

 

Μυστικό Νο2: Ενεργειακά ποτά

Ακόμα και αν κάποιοι γνώριζαν το παραπάνω “μυστικό”, σίγουρα είναι λιγότεροι αυτοί που γνωρίζουν ότι ένα ενεργειακό ποτό, το οποίο “απορροφά” την κούραση, περιέχει λιγότερη καφεΐνη από την αντίστοιχη ποσότητα καφέ!

Για του λόγου το αληθές συγκρίνετε τις ποσότητες στον παρακάτω πίνακα

1 φλιτζάνι 150 ml

Καφές φίλτρου = 75 mg καφεΐνης

Στιγμιαίος καφές = 60 mg καφεΐνης

Ενεργειακό ποτό με καφεΐνη = 48 mg καφεΐνης

 

Για τα ίδια ποτά, μάλιστα, επικρατεί και ο μύθος ότι παράγονται από συστατικά που βρίσκονται στον οργανισμό των ταύρων, συγχέοντας την ταυρίνη που περιέχουν με το ζώο που φημίζεται για τη δύναμή του.

Η ταυρίνη όμως είναι ένα φυσικό αμινοξύ που υπάρχει σε μεγάλη συγκέντρωση στους μύες, στον εγκέφαλο και στην καρδιά μας και παίζει καθοριστικό ρόλο στο νευρικό σύστημα, στη θερμορύθμιση και στην ενδογενή διαδικασία αποτοξίνωσης.

 

Μυστικό Νο3: Η “αθώα” κριθαροκουλούρα

Τέλος, αξίζει να αποκαλύψουμε και κάτι που πολλοί άνθρωποι που ακολουθούν κάποια δίαιτα δεν γνωρίζουν: Η κλασική κριθαροκουλούρα που προτιμάται σε πολλά διατροφικά προγράμματα ως “ελαφρύ” βραδινό και συνδυάζεται με τυρί και σαλάτα, δεν αποδίδει λιγότερες θερμίδες από μια συνετή ποσότητα ζυμαρικών….

Συγκεκριμένα μια κριθαροκουλούρα θα σας “γεμίσει” με 300 περίπου θερμίδες χωρίς να υπολογίσουμε το τυρί και την σαλάτα. Από τη μεριά της όμως μια μερίδα (85 γρ. άβραστα) ζυμαρικών ολικής άλεσης- που έχουν μάλιστα διπλάσια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες από τα κανονικά- αποδίδει λιγότερες από 300 θερμίδες…. Αν λοιπόν θεωρείτε την κριθαροκουλούρα “αθώα” και τα ζυμαρικά “ένοχα” , καλύτερα ξανασκεφτείτε το…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *