Γλυκά: Οι καλύτερες εναλλακτικές μας

Βρίσκεστε έξω από το σπίτι και ζητάει γλυκό… Ποιες είναι οι καλύτερες εναλλακτικές σας για να ικανοποιήσετε την επιθυμία του προστατεύοντας ταυτόχρονα την υγεία του;

Σοκολάτα
Το πιο αγαπητό ίσως γλυκό του κόσμου. Αρχικά περιοριστείτε σε μία μικρή συσκευασία, σίγουρα όχι μεγαλύτερη των 50γρ. Δυστυχώς στις περισσότερες σοκολάτες γάλακτος η ζάχαρη είναι το κυρίαρχο συστατικό και όχι το γάλα. Αυτό διαπιστώνεται πολύ εύκολα αν διαβάσετε τη λίστα των συστατικών στη συσκευασία. Τα συστατικά αναγράφονται πάντα κατά σειρά βάρους, ξεκινώντας με αυτό που περιέχεται σε μεγαλύτερη ποσότητα. Επιλέξτε λοιπόν μία σοκολάτα γάλακτος που έχει σαν πρώτο συστατικό το γάλα και όχι τη ζάχαρη. Αν επιλέγετε μαύρη σοκολάτα, όσο αυξάνει η περιεκτικότητα σε κακαομάζα και βούτυρο κακάο, τόσο πιο πικρή είναι η σοκολάτα και δεν αρέσει πολύ στα παιδιά. Σε πιο μεγάλα παιδιά η σοκολάτα με ξηρούς καρπούς, σταφίδες κτλ είναι ακόμα πιο υγιεινή, όχι όμως γεμιστές σοκολάτες. Η σοκολάτα είναι πάντα προτιμότερη από οποιοδήποτε άλλο σοκολατένιο γλυκό, όπως γκοφρέτες με σοκολάτα, καθώς δεν περιέχει κακής ποιότητας λιπαρά.

Παγωτό
Αγαπητό σε όλα τα παιδιά. Περιοριστείτε σε μία μπάλα, αν επιλέγετε χύμα παγωτό. Επιλέγετε απλές γεύσεις όπως απλή βανίλια ή σοκολάτα. Αποφύγετε τις πολύ σύνθετες και λιπαρές γεύσεις όπως παρφέ που περιέχουν συν τοις άλλοις και κρέμα γάλακτος, κρόκους αυγών αλλά και επιπλέον λιπαρά. Επιλέξετε σε κυπελάκι και όχι σε χωνάκι, γλιτώνοντας και τις θερμίδες του μπισκότου, το οποίο δεν περιέχει και τα καλύτερα λιπαρά για το παιδί σας. Σε παγωτά ψυγείου, η απάντηση είναι ό,τι πιο απλό τόσο πιο καλό. Τα παιδικά παγωτά είναι πάντα σε μικρή ποσότητα και είναι πάντα απλές γεύσεις όπως βανίλια ή σοκολάτα και πρέπει να αποτελούν τις πρώτες σας επιλογές. Στα παγωτά με επικάλυψη σοκολάτας να αποφεύγετε να δίνετε στο παιδί σας παγωτά με απομίμηση σοκολάτας (αναγράφεται πάντα στη συσκευασία). Αποφύγετε τις πολύ μεγάλες συσκευασίες όπως πύραυλοι jumbo μεγέθους κ.λπ..

Κρέμα/ρυζόγαλο
Αν βρίσκεστε σε κάποιο σούπερ μάρκετ ή κοντά σε κάποιο γαλακτοπωλείο, οι έτοιμες κρέμες/ρυζόγαλα είναι πολύ θρεπτικά και υγιεινά γλυκά καθώς περιέχουν μόνο γάλα, ζάχαρη και κάποιο άμυλο. Προτιμήστε τις σε σχέση με άλλα γλυκά.

Γλυκά ταψιού/παραδοσιακά
Τα ελληνικά παραδοσιακά γλυκά που έχουν σαν βάση το φύλλο, τους ξηρούς καρπούς, το σουσάμι κτλ είναι πάντα προτιμότερα από γλυκά με πολύ κρέμα. Τα βασικά συστατικά τους τα καθιστούν πολύ πιο υγιεινές επιλογές.

Τι να αποφεύγετε
Τα περισσότερα έτοιμα γλυκά αρτοσκευάσματα όπως κρουασάν, κέικ, muffins, κουλουράκια, cupcakes κτλ καλό είναι να τα αποφεύγετε διότι περιέχουν συνήθως κακής ποιότητας φυτικά λιπαρά όπως τρανς. Στα συσκευασμένα μπορείτε συχνά να ελέγχετε τα συστατικά αλλά πολλές φορές αναγράφεται μόνο η λέξη φυτικά λιπαρά, που δεν προσδιορίζει την ποιότητά τους. Σίγουρα δεν πρέπει να δίνετε στο παιδί σας ό,τι περιέχει στα συστατικά του υδρογονωμένα ή μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά. Στα χύμα δεν μπορείτε να ξέρετε τι λιπαρά χρησιμοποιήθηκαν για την παρασκευή του γλυκού.

Extra Tip: Πείτε «ΟΧΙ» στη στέρηση! Μην στερείτε ποτέ τη γλυκιά γεύση από ένα παιδί. Οι υγιεινές επιλογές είναι πάρα πολλές αλλά ακόμα και ένα όχι και τόσο υγιεινό γλυκό, μπορεί να δίνεται σε ένα παιδί στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής. Ακόμα και σε ένα παιδί με αυξημένο βάρος, το γλυκό μπορεί άνετα να ενταχθεί στο διαιτολόγιό του. Γιατί η ζωή πρέπει να είναι γλυκιά και κυρίως για τα παιδιά.

 

Leave a Reply