Πόσα γλυκά να τρώει;

Σύμφωνα με πρόσφατη αμερικανική έρευνα, τα παιδιά που δεν μπορούν να συγκρατήσουν την επιθυμία τους για γλυκά έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα όσο μεγαλώνουν. Πώς λοιπόν θα κρατήσουμε τα μικρά χεράκια μακριά από το βάζο με τις λιχουδιές; 

Συμβουλές για τους μικρούς σας… λιχούδηδες

  • Μην ξεχνάτε ότι εσείς αποτελείτε το βασικό πρότυπο των παιδιών σας. Υιοθετήστε λοιπόν οικογενειακώς υγιεινές διατροφικές συνήθειες και δομήστε σωστά το καθημερινό τους διατροφικό πρόγραμμα ώστε να μην πεινάνε και να μην καταφεύγουν σε «ανθυγιεινά» σνακ.
  • Φροντίστε να μη συνδέουν τη διάθεσή τους με την ικανοποίηση που αντλούν από το φαγητό.
  • Μην τους τάζετε γλυκά και άλλες λιχουδιές ως επιβράβευση καλής συμπεριφοράς.
  • Αποθηκεύστε τους γλυκούς και αλμυρούς πειρασμούς σε κάποιο ντουλάπι, εκτός του οπτικού τους πεδίου, καθώς όσο περισσότερο βλέπουν κάτι τόσο περισσότερο το επιθυμούν και το ζητούν.
  • Μη στερείτε από τα παιδιά καμία γευστική απόλαυση, καθώς οι τροφές που απαγορεύονται γίνονται ακόμα πιο επιθυμητές. Είναι καλύτερο να γνωρίζουν ότι μπορούν να φάνε τα πάντα αλλά με μέτρο.
  • Αγοράστε σοκολάτες, παγωτά και γλυκά σε μικρές συσκευασίες
  • ή δίνετέ τους μικρές μερίδες.
  • Εντάξτε την άσκηση στην καθημερινότητά τους.
  • Αποφύγετε το φαγητό μπροστά στην τηλεόραση.

Extra Tip: Καλό είναι να είμαστε πιο επιλεκτικοί με τα γλυκά που τρώει ένα παιδί, ιδίως αν τα καταναλώνει καθημερινά.

 

Πόσα γλυκά λοιπόν μπορεί να τρώει;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένο όριο για το πόσα γλυκά μπορεί να τρώει ένα παιδί μέσα στην εβδομάδα. Εάν έχει κανονικό σωματικό βάρος μπορεί να τρώει κάποιου είδους γλυκό ακόμα και σε καθημερινή βάση. Βέβαια το γλυκό δεν θα πρέπει να αντικαθιστά κάποιο γεύμα του. Μπορεί να λαμβάνεται ως απογευματινό σνακ, με την προϋπόθεση ότι έχει φάει και τα φρούτα της ημέρας.

 

Και αν έχει πρόβλημα βάρους;

Ένα παιδί που είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο δεν μπορεί να βιώνει την απόλυτη στέρηση γλυκού, διότι πολύ απλά είναι παιδί και η απαγόρευση θα το κάνει να θέλει τα γλυκά ακόμα περισσότερο. Σε αυτή την περίπτωση στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου προγράμματος διατροφής μπορεί να τρώει γλυκό 2 φορές την εβδομάδα, π.χ. μία καθημερινή και μία ημέρα το Σαββατοκύριακο. Βέβαια, αν για παράδειγμα, σε ένα παιδικό πάρτι καταναλώσει περισσότερα γλυκά, θα πρέπει να θέσετε όριο ότι δεν θα φάει άλλα μέσα στην εβδομάδα.

 

Υγιεινές & θρεπτικές επιλογές

Γνωρίζοντας ότι τα περισσότερα γλυκά προσφέρουν μόνο «κενές θερμίδες», δηλαδή κυρίως ζάχαρη και λιπαρά, χωρίς να περιέχουν ιδιαίτερα άλλα θρεπτικά συστατικά, καλό είναι να είμαστε πιο επιλεκτικοί με τα γλυκά που τρώει ένα παιδί, ιδίως αν τα καταναλώνει καθημερινά. Έτσι λοιπόν καλό είναι:

  • Να δίνουμε στα παιδιά σπιτικά γλυκά παρασκευασμένα με καλής ποιότητας λιπαρά όπως ελαιόλαδο, φρέσκο βούτυρο ή μαργαρίνες χωρίς υδρογονωμένα λίπη, αλεύρι ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και μέλι, όπως γλυκό ταψιού ή χαλβά σιμιγδαλένιο.
  • Η σοκολάτα μπορεί να εναλλάσσεται με κάποιο παστέλι ή καλής ποιότητας μπάρα δημητριακών που μπορεί να περιέχει και σοκολάτα αλλά και ξηρούς καρπούς.
  • Ένα γιαούρτι με γλυκό του κουταλιού ή με μέλι, μία σπιτική κρέμα ή ρυζόγαλο αποτελούν εξαιρετικές επιλογές γλυκού για ένα παιδί, καθώς παράλληλα προσλαμβάνει και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
  • Αντί να φάει μία μεγάλη σοκολάτα, μπορεί να φάει μία μεγάλη φέτα ψωμί, κάλλιστα ολικής άλεσης, με κάποιο spread σοκολάτας το οποίο μπορεί να είναι ακόμα πιο υγιεινό και θρεπτικό αν περιέχει και ταχίνι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *