Τρώμε έξω!

Αυτή την εποχή, οι βόλτες εκτός σπιτιού είναι ολοένα και περισσότερες. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για τα γεύματα στις ταβέρνες. Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της «σωστής παραγγελίας», μπορείτε να είστε σίγουροι πως το μικρό σας δεν θα παρεκκλίνει…

Αυτή την εποχή, οι βόλτες εκτός σπιτιού είναι ολοένα και περισσότερες. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για τα γεύματα στις ταβέρνες. Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της «σωστής παραγγελίας», μπορείτε να είστε σίγουροι πως το μικρό σας δεν θα παρεκκλίνει (πολύ) από τις υγιεινές διατροφικές του συνήθειες…

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι πώς εμείς οι γονείς αποτελούμε πρότυπα για τα παιδιά μας. Έτσι, αν θέλετε να τα ενθαρρύνετε να τρέφονται σωστά όταν τρώνε εκτός σπιτιού, εσείς πρώτοι θα πρέπει να δώσετε το καλό παράδειγμα! Από κει και πέρα, έστω κι αν το φαγητό εκτός σπιτιού είναι λιγότερο υγιεινό, μπορείτε με λίγη προσοχή να καταλήξετε σε θρεπτικές επιλογές – τόσο για εσάς όσο και για τα παιδιά. Για να το πετύχετε αυτό, δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε μερικές συστάσεις στις οποίες συμφωνούν οι ειδικοί ώστε να τρώτε όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο θρεπτικά όλοι στην οικογένεια! Ποιες είναι αυτές; Έχουμε και λέμε:

  • Φροντίζετε να υπάρχει πάντα τουλάχιστον ένα είδος σαλάτας στο τραπέζι. Αν είναι δυνατόν, παραγγέλνετε περισσότερα είδη λαχανικών (ωμές σαλάτες, βραστά λαχανικά και χόρτα) για να αυξήσετε τις πιθανότητες να αρέσει στο παιδί σας κάποιο είδος λαχανικού και άρα να το προτιμήσει.
  • Αποφεύγετε το ψωμί και τα ορεκτικά. Η σαλάτα με κάποιο απλό τυρί (όχι σαγανάκι) ή κάποια πίτα όπως χορτόπιτα ή τυρόπιτα, αρκούν για πρώτο πιάτο. Έτσι τα παιδιά θα έχουν ακόμη όρεξη για το κυρίως πιάτο.
  • Αν τα παιδιά σας είναι μεγαλύτερα μια καλή ιδέα είναι να συμπεριλάβετε στην παραγγελία σας κάποιες τοπικές γεύσεις, αφού τα προϊόντα αυτά είναι πάντα αγνά (και συνήθως πολύ νόστιμα!).
  • Για την παραγγελία του κυρίως πιάτου προτιμήστε τρόπους μαγειρέματος που δεν επιβαρύνουν το φαγητό με τα βλαβερά κορεσμένα λιπαρά. Ψάξτε στο μενού για όρους όπως «στον ατμό», «βραστό», «ψητό στο φούρνο», «στο γκριλ», «ποσέ», «ελαφρά σοταρισμένο». Αποφύγετε την συχνή κατανάλωση τροφών που έρχονται με τους χαρακτηρισμούς «σάλτσα βουτύρου», «τηγανιτό», «τραγανό», «σάλτσα κρέμας ή τυριού», «ογκρατέν», «εσκαλόπ», «μαριναρισμένο σε λάδι», «στιφάδο» και «σωτέ».
  • Προτιμήστε ψάρια, όσπρια και λαδερά και όχι μόνο κρέας ή ζυμαρικά.
  • Αποφύγετε να παραγγείλετε κάποιο αναψυκτικό ακόμα και για σας γιατί δεν θα είναι καθόλου εύκολο να το αρνηθείτε στο παιδί. Το νεράκι είναι το καλύτερο ποτό στον κόσμο.

Leave a Reply