Πόσο νερό πρέπει να πίνουν τα παιδιά;

Το ζωηρό παιχνίδι κάτω από τον ζεστό ήλιο του καλοκαιριού μπορεί να είναι συνώνυμο της ανεμελιάς όμως συνδέεται συχνά με πιο αυξημένο κίνδυνο αφυδάτωσης. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προνοητικοί παρέχοντας στο παιδί αυτό που περισσότερο έχει ανάγκη:…

Το ζωηρό παιχνίδι κάτω από τον ζεστό ήλιο του καλοκαιριού μπορεί να είναι συνώνυμο της ανεμελιάς όμως συνδέεται συχνά με πιο αυξημένο κίνδυνο αφυδάτωσης. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προνοητικοί παρέχοντας στο παιδί αυτό που περισσότερο έχει ανάγκη: νερό!

Το νερό στα παιδιά καταλαμβάνει μεγαλύτερο μέρος του σώματος σε σχέση με τους ενήλικες. Ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι ιδιαίτερα αυξημένος κατά την παιδική ηλικία αφού τα παιδιά είναι πιο ευαίσθητα στις υψηλές θερμοκρασίες και πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση κατά τη διάρκεια σωματικής δραστηριότητας. Επιπλέον, όταν ασχολούνται με κάποια δραστηριότητα, πολύ συχνά δεν καταναλώνουν υγρά επειδή απλώς το ξεχνούν. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να αναγνωρίζονται τα πρώτα σημάδια αφυδάτωσης (κούραση, πονοκέφαλος, ξηροστομία, μυϊκή αδυναμία και ζαλάδα) και να αντιμετωπίζονται έγκαιρα, τόσο στο σχολείο, στις κατασκηνώσεις ή στα ημερήσια camp και στους χώρους άθλησης  από τους εκπαιδευτικούς και τους άλλους υπεύθυνους όσο και στο σπίτι από τους γονείς.

Οι ανάγκες κάθε ηλικίας
Καθημερινά, λοιπόν οι απώλειες υγρών από το σώμα θα πρέπει να αντισταθμίζονται μέσω της πρόσληψης υγρών. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη υγρών για ένα παιδί εξαρτάται από παράγοντες που περιλαμβάνουν την ηλικία, το βάρος, το φύλο και το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας του παιδιού καθώς και τις περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία και υγρασία). Φυσικά οι ανάγκες για την πρόσληψη υγρών αυξάνονται σε συνθήκες αυξημένης θερμοκρασίας ή κατά τη διάρκεια σωματικής δραστηριότητας. Η συνολική ποσότητα νερού που πρέπει ενδεικτικά να προσλαμβάνουν τα παιδιά αναφέρεται στον πίνακα παρακάτω και αφορά το νερό που περιέχεται σε όλα τα ποτά και τα τρόφιμα που καταναλώνονται ημερησίως. Οι ποσότητες αφορούν υγιή παιδιά και μη ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες (όχι ιδιαιτέρως υψηλή θερμοκρασία ή υγρασία):

Ηλικία (έτη)

Φύλο

Συνολική ποσότητα νερού (Λίτρα/ημέρα)

4-8

Αγόρια και κορίτσια

1,3

9-13

Αγόρια

2,4

Κορίτσια

2,1

14-18

Αγόρια

3,3

Κορίτσια

2,3

 tips ενυδάτωσης 

  1. Προσφέρετε συχνά, υγρά στα παιδιά, ιδιαιτέρως το καλοκαίρι και όταν είναι σε θερμό περιβάλλον ή παίζουν ζωηρά.
  2. Να θυμίζετε συχνά στο παιδί σας να πίνει νερό καθιερώνοντας μια υγιή συνήθεια. Μην περιμένετε το ίδιο το παιδί να σας πει ότι διψάει για να του δώσετε να πιει.
  3. Στις οικογενειακές εξόδους να παίρνετε πάντα  μαζί  παγουράκι ή μπουκαλάκι  με νερό.
  4.  Αν το παιδί παρακολουθεί προγράμματα δραστηριοτήτων ή  άθλησης (ιδιαίτερα σε ανοιχτούς χώρους) φροντίστε να έχει μαζί του αρκετά μπουκαλάκια με νερό ή  ελέγξετε την πρόσβαση που υπάρχει για νερό στους χώρους αυτούς. Γενικά να θυμάστε πως όταν το παιδιά είναι δραστήρια, θα πρέπει να καταναλώνουν επιπλέον νερό πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά το τέλος της άσκησης, ειδικά όταν ασκούνται σε θερμό περιβάλλον.
  5. Φροντίστε να του δίνετε σε καθημερινή βάση τρόφιμα που είναι ιδιαίτερα πλούσια σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *