Πότε είναι έτοιμο;

Αλήθεια, πως μπορούμε να καταλάβουμε ότι το μικρό μας είναι έτοιμο να πάρει το τσαντάκι του, να μπει στο σχολικό και να περάσει την πόρτα του παιδικού σταθμού;

Λίγο πριν έρθει η στιγμή να αφήσει πίσω του το ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού και να περάσει την πόρτα του παιδικού σταθμού, δεκάδες σκέψεις κατακλύζουν το μυαλό μας. Η σημαντικότερη από αυτές; Αραγε είναι έτοιμο το μικρό μας να κάνει αυτό το τόσο μεγάλο βήμα; Ποιες είναι οι “προϋποθέσεις” που θα πρέπει να καλύπτει προκειμένου να είναι η ένταξή του στο πρώτο του σχολείο όσο το δυνατό πιο ομαλή;

 

 

Συναισθηματικά…

 

  • Είναι σε θέση να αντιληφθεί και να εκφράσει τόσο τις ανάγκες όσο και τα συναισθήματά του.
  • Μπορεί να μας “αποχωριστεί” χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
  • Μπορεί να καταπιαστεί με κάτι και να το φέρει σε πέρας (π.χ. από μια απλή δουλίτσα στο σπίτι -π.χ. το μάζεμα των παιχνιδιών, μέχρι ένα εύκολο παζλ ή μια ζωγραφιά.
  • Μπορεί να εστιάσει την προσοχή του και να ακούσει μια ιστορία ή να παρακολουθήσει μια σύντομη κουκλοθεατρική παράσταση.
  • Μπορεί να “συμμορφωθεί” με τους κανόνες (ή τουλάχιστον με κάποιους από αυτούς.

 

Γνωστικά…

 

  • Μπορεί να αναγνωρίσει κάποια από τα κεφαλαία γράμματα της ΑΒ.
  • Αναγνωρίζει τα βασικά χρώματα και γεωμετρικά σχήματα.
  • Μπορεί να μετρήσει έως το 10.
  • Είναι σε θέση να ζωγραφίσει μέσα στα περιθώρια ενός χαρτού και να μπογιατίσει μια εικόνα (δεν πειράζει αν “ξεφεύγει” από τη γραμμή).

Κοινωνικά…

  • Μπορεί να παίζει ταυτόχρονα με άλλα παιδάκια και να συνεργάζεται μαζί τους.
  • Έχει μάθει να περιμένει τη σειρά του.
  • Είναι σε θέση να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του με λέξεις και όχι… με (βίαιες) πράξεις!
  • Έχει μάθει να μοιράζεται τα παιχνίδια και δεν θέλει να τα έχει όλα δικά του.
  • Του αρέσει να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια, ακόμα κι αν ντρέπεται λιγάκι. Το σημαντικό είναι να μην ντρέπεται τόσο ούτως ώστε να αποφεύγει κάθε ομαδική δραστηριότητα και να φοβάται να ζητήσει βοήθεια όταν την έχει ανάγκη.

Leave a Reply